Norge, maj 2002

I Kristi Himmelfarts ferien 2002, tog Koret på sin 3. udenlands rejse. Denne gang gik turen til Norge. Jeg var så heldig at kunne tage mine 2 unger med på turen. Tak til koret for deres 100% accept!!!!!

Det blev en fantastisk oplevelse for ungerne. Som Kim skrev i en selvbiografi i skolen, kort tid efter vi var kommet hjem:

"Min bedste oplevelse skyldes min mor, et sjovt kor og nogle søde nordmænd" De ord siger vist alt om hans oplevelse!!!

Turen startede fra Kolding onsdag aften i bus. I højt humør gik turen over Fyn og Sjælland.

Efter en kort sejltur til Helsingborg, skulle der soves.

Det er nu begrænset hvad man får sovet i en bus!!!

Tidligt næste morgen ankom vi til Haraldsheim i Oslo. Godt trætte alle sammen.

Samme eftermiddag gik turen ind til Oslo, hvor vi skulle møde koret Akorius. Et helt fantastisk kor!

Inden vi gik i gang med at øve, kørte vi en tur op til Holmenkolmen. Uha...den er lang den bakke!!!

Vi fik øvet nogle sange sammen med dem. Vi sang for dem, og de for os. En helt igennem vellykket dag, som blev afslutte med middag på Café Frølich, hvor vi også skulle synge.
I mens vi sang med dette kor, tog ungerne med Tina, min veninde i Norge, til Tivoli Tusenfryd.
Tror vi alle var lige trætte da denne første dag var overstået.

Næste morgen skulle turen så gå til Drammen. Drammen er Koldings venskabsby. Sikken en velkomst vi fik. Vi blev modtaget på rådhuset med gaver, blomster og et godt traktement.
Der var sørget for en guidet tur op i Spiralen. På toppen spiste vi vafler med softice. Vejret var pragtfuldt!

Uhmmm.....vafler, softice, kaffe og cola!!

Dagen blev afsluttet med en stor koncert i Bragernes Kirke. Vi gav koncert sammen med Drammens herre- og damekor. En stor oplevelse!

Lørdag skulle vi så til Feiring. En lille bitte by nord for Oslo. Vi skulle synge samme med Hattekoret. Et børnekor. Det blev til en rigtig hyggelig tur. Vi blev hentet i Oslo af Erik, som skulle være vores guide på turen. Det gjorde han rigtig godt!....Trist at bussen var ½ meter for lang til at kunne køre på i fjeldet!

I Feiring blev vi modtaget af Frode (Tina's mand) og Hattekorets leder. Stemmerne blev varmet op til eftermiddagens koncert. Det blev en vellykket koncert.
En rigtig god eftermiddag, som blev slutte af med aftensmad som Frode havde stået for. Efter maden, gik Erik med på vandretur mens. Jeg og ungerne benyttede lejligheden til at besøge Tina.
Godt trætte vender vi igen næsen mod Oslo, for at pakke og gøre klar til turen hjem søndag morgen.

Der var i hvert fald en der var træt:

Vi kørte med Bent Thykjær busser. Jeg tror ikke vi kunne have fået bedre chauffør, eller skulle jeg sige, chauffør, barnepige, roadie, altmuligmand. Lars var super!!!!!

Søndag aften ankom vi så igen til Kolding, trætte og mætte af oplevelser